2019-08-23, penktadienis, 20:37.     Šiandien Lietuvoje saulė teka 06:09, leidžiasi 20:31, dienos ilgumas 14:22.

Japonijoje ryžių laukai pavirto meno kūriniais

2017-08-20, paskelbė agroexpresas .lt
 Japonijoje ryžių laukai pavirto meno kūriniais

Mažo Japonijos miestelio Inakadate, esančio Aomori prefektūroje, maždaug  600 km į šiaurę nuo Tokijo, fermeriai sugalvojo naują meno rūšį – gigantiškus paveikslus laukuose iš ryžių daigų. Vietoj dažų naudojamos įvairios ryžių rūšys: įprasti geltoni ryžių daigai iš tolo atrodo šviesiai žali, o rudi panašūs į juodą spalvą. Fermeriai atkūrė didžiojo japonų menininko Katsushika Hokusai (1760-1849) trisdešimt šešių paveikslų kūrinį Fudzijama. Pirmi fermerių kūrybos rezultatai išryškėja jau po mėnesio – įvairių rūšių ryžiai paauga ir pradeda ryškėti sugalvoto paveikslo kontūrai.

 

Rugpjūčio mėnesį paveikslai tampa itin kontrastingi. Tokie jie išbūna iki rugsėjo pabaigos. Talentingų japonų kūryba – tai paprasta ryžių selekcija. Reikia žinoti, kada kokias ryžių rūšis reikia sėti, kokios rūšys iš paukščio skrydžio aukščio atrodys įspūdingai. Inakadate gyventojai tokius paveikslus pradėjo kurti dar 1993 metais, siekdami pagyvinti savo prefektūros ekonomiką. Pirmus devynis metus fermeriai augino vieną ir tą patį paveikslą – Ivaki kalnus Aomori prefektūroje su užrašu “Inakadate – ryžių kultūrų kaimas”. Vėliau japonai pabandė eksperimentuoti su Monos Lizos portretu. Tam tikslui buvo išbandomos įvairios ryžių rūšys, kad būtų gaunamos reikalingos spalvos. Iš pradžių eksperimentas vykdytas 2500 kv.m. lauke. 2005 metais susivienijus fermeriams gigantiškiems paveikslams kurti buvo išskirta 15000 kv.m. teritorija.

 

Neseniai Inakadate menininkai į pagalbą pasitelkė kompiuterius, kad šie padėtų aiškiai apjungti spalvas. Dėl  to paveikslai  tapo ryškesni, tikslesni ir sudėtingesni. Panašūs paveikslai jau kuriami ir Nisoje bei Yonezawoje. Tačiau gražiausius paveikslus vis dėlto kuria šios meno rūšies pradininkai – Inakadate fermeriai. Išradingi Japonijos reklamos vadybininkai iškart sumojo, kad tai puiki tikslinės reklamos vieta orlaiviais skrendantiems keleiviams. Pirmuoju reklamos klientu tapo didelė Japonijos aviakompanija JAL. Aviakompanijos emblema išauginta šalia Daikoku (turtų dievybės) ir Ebisu (žvejų ir prekybininkų dievybės) atvaizdų iš aukštai žiūrisi fantastiškai gražiai. Miesto komitetas, atsakingas už ryžių meną, nutarė už reklamą gautas lėšas įtraukti į sėjos darbų kainą, nes projekto išlaidos nuolat auga.

 

Praėjusiais metais į miestelį atvažiavo 240000 žmonių, kad pamatytų unikalius paveikslus. Kadangi paveikslai matomi iš aukštai, todėl nuolat buvo naudojamas liftas, užkeliantis turistus ant rotušės stogo. Visa tai miestelio savivaldybei pabrangino komunalinio patarnavimo sąskaitas. Sunku kol kas pasakyti, ar tai sėkmingas projektas, nes tarp projekto sumanytojų kilo nesutarimų. Dabartinis miestelio meras Ryuyi Sato pareikalavo, kad iš jam priklausančio sklypo būtų pašalintas JAL logotipas. Pasak mero, projekto idėja iš pat pradžių buvo orientuota į meno kūrinių kūrimą, kurie pritrauktų į miestelį kuo daugiau turistų ir tokiu būdu stimuliuotų prefektūros ekonomiką. Reklamai esą čia ne vieta. Meras netrukus buvoapkaltintas rinkiminės kampanijos naujai mero kadencijai pradžia, bet JAL logotipas iš jam priklausančio lauko buvo pašalintas.

 

Kazimieras Šatas

Contact form

Šios dienos vardadieniai